Förskolans vision

Vår vision är att alla barnen ska känna trygghet, glädje och utveckla en god självkänsla. Vi tar oss an den viktiga uppgiften att lägga grunden för barnens utveckling och lärande.

I vår verksamhet vill vi främja det lustfyllda lärandet. Detta vill vi uppnå genom lek, sång, rörelse, skapande, drama och framför allt med hjälp av glädje och humor! Vi lägger stor vikt vid barnens egna utforskanden där vi är närvarande och medforskande, och fångar upp barnens tankar och idéer. Utifrån dessa kan vi utmana barnen i deras lek och lärande.

Natur och miljö är av stor vikt för oss. Vi vill i vårt arbete bidra till att barnen utvecklar en medvetenhet och ett varsamt förhållningssätt. Vi utgår från ett miljömedvetet tänkande där mycket utevistelse, källsortering och återvinning bl.a. ingår.

Ledord på förskolan är bla.

glädje, utforskande, trygghet, kreativitet, allas lika värde, tillåtande atmosfär, engagemang, kvalitet...